Parę słów na temat tłoku silnika
Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki. Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem.
Tłok spełnia wiele zadań:
uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni),
przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego,
prowadzi górną część korbowodu.
W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy. Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji. Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego. Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy)
Co zrobić ze zniszczonym autem
Jak wiadomo, serwisowanie samochodów i wymiana części często jest bardzo kosztowna. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób próbuje we własnym zakresie lub wykorzystując pomoc znajomych czy dostępnej literatury przeprowadzić taką naprawę. Jeśli nasze auto tak naprawdę powinno już zostać przeznaczone na złom, to istnieje jeszcze kilka możliwości na jego zagospodarowanie. Popularnością cieszy się sprzedaż części samochodowych, które można wymontować z nieużywanego auta. Istnieje bowiem spore zapotrzebowanie na tego rodzaju oferty. Często też używane części są o wiele chętniej kupowane przez właścicieli innych, szczególnie starszych modeli samochodów.
Motoryzacyjny rynek wtórny
W wielu przypadkach serwisowanie samochodów przeprowadzone przez prawdziwego specjalistę z zakresu elektroniki czy mechaniki samochodowej jest niezbędne. Wielu ludzi woli jednak wykonać naprawę na własny koszt, korzystając z powszechnie dostępnej wiedzy w tym zakresie. W tym przypadku korzystnym rozwiązaniem może okazać się zakup używanych części samochodowych. Co prawda, części samochodowe, które były już używane mogą być nieco zniszczone, jednak zwykle są one kilkakrotnie tańsze niż nowe elementy wyposażenia. Nic więc dziwnego, że motoryzacyjny rynek wtórny kwitnie, a wymiana pomiędzy właścicielami części samochodowych może być coraz sprawniejsza na przykład dzięki Internetowi.